Hubert Czerepok

Ur. w 1973 eoku. Rysuje, maluje, tworzy obiekty, instalacje, realizuje wideo, animacje, wykonuje found footage’owe filmy. Opracowuje projekty multimedialne oraz działa w przestrzeni publicznej. Studiował w ASP w Poznaniu (1994-1999). Dyplom w zakresie rysunku i rzeźby w pracowniach prof. Izabelli Gustowskiej i prof. Jana Berdyszaka. Stypendium w Oslo (Research Council of Norway, Research Programme, National Academy of Fine Arts, 2001); w Maastricht (Jan van Eyck Academy, Post-Academic Institut Research and Production Fine Art, Design and Theory, 2002-2003); w Antwerpii (Higher Institute for Fine Arts – Flanders, 2004-2005). W latach 1998-2001 razem ze Sławkiem Sobczakiem prowadził Galerię ON w Poznaniu. Od 1999 roku ze Zbigniewem Rogalskim współtworzył artystyczny duet Magisters. W swoich pracach analizuje konstrukcje determinujące określone ludzkie zachowania. Ingerując w przestrzenie stworzone do sprawowania kontroli, ujawnia ich absurdalny charakter. W filmie Kulas (2001) w ironiczny sposób pokazał nieprzystosowanie społeczeństwa do odmiennych zachowań. To nie tytułowy bohater jest inny, to otoczenie wymaga korekty. W wideo Computer Studio (2002), zwrócił uwagę na to, że zajmująca połowę naszego życia praca, jest wykonywana z nudów lub dla zabicia czasu, a projektowane w celu jej usprawnienia maszyny i pomieszczenia mogą służyć, paradoksalnie, do jej niewykonywania. Pracujący w Studiu pozostają w błogim stanie „nieustannego rozproszenia”. Film Biblioteka (2003), z kolei ujawnia, że stworzona jako funkcjonalna rama dla czynności czytania architektura i wnętrz bardziej mogą prowokować do wypoczynku niż do intensywnej pracy. Najatrakcyjniejszym obiektem analizy jest dla Czerepoka środowisko sztuki. Będąc w samym centrum tego specyficznego systemu nieustannie poddaje próbie jego wytrzymałość. Zaprojektowana z Sebastianem Mendezem, wzorowana na Monopoly, gra planszowa Survivors of the white cube (2003-2004) to symulacja świata sztuki demaskująca rządzące nim mechanizmy. Zrealizowany ze Stevenem Rushtonem film Muzeum (2002) przedstawia budynek przeznaczony do prezentacji artystycznej jako przestrzeń wykorzystywaną w niewłaściwy sposób – miejsce korupcji i prywaty. Jego prace przepełnione są ironią i absurdalnym poczuciem humoru. Czerepok krytykuje dążenie do instytucjonalizacji sztuki oraz (re)produkowanie przestrzeni symbolicznych. Jego działania mogą być traktowane jako metafora reguł rządzących współczesnością. Obecnie mieszka i pracuje w Warszawie. Wystawy * 2007 Manual CC, Kronika, Bytom; * 2006 Manipulacje. O ekonomii kłamstwa, CSW Łaźnia; Czy wylądowaliśmy na księżycu? Did we Land on the Moon?, wyst. ind. Arsenał, Białystok; Architektura prywatna/architektura porzucona, Kronika, Bytom; Lets Talk about Contemporary Art Baby, Platan Gallery, Budapeszt; Prospective Sites, Wiedeń; Take Off. Koraalberg Gallery, Antwerpia; Muzealne Covery, w ramach Przewodnika, MN Kraków; Fuckin‘ Hell, w ramach W samym centrum…, CSW Warszawa; * 2005 Esprit de Corps, Motive Gallery, Amsterdam; Manipulation.On economies of deceit, International Biennale of Contemporary Art, Praga; Compulsive_Handmades, Exit Gallery, Skopje; Children of Sodom, (z S.Ruschtonem) KunstZicht Gallery, Gent; * 2004 Za czerwonym horyzontem, CSW Warszawa, Re:Location 6, CSW Łaźnia, Gdańsk, Pod flagą biało czerwoną. The Art Museum of Estonia, Tallinn; * 2003 Day of Games, wyst. ind. Marres, Maastricht; Everything is Fine, wyst. ind. Arsenał, Poznań; * 2001 Rybie Oko1, BGSW Słupsk; This is not my hand. wyst. ind. Galerie 21:24,21:25,Oslo; * 2000 Polonia Słubice. BWA Zielona Góra; Scena 2000, CSW Warszawa; Zestawy rekreacyjne, Galeria Prowincjonalna, Słubice; * 1999 Hubert Czerepok – instalacja, fotografia, Galeria ON, Poznań; * 1998 Remont. Galeria Prowincjonalna, Słubice; * 1997 Hubert Czerepok, instalacja, Galeria ON, Poznań.